S príchodom regulácie parkovania na sídlisku Hájik od 1. 1. 2025 zavádzame taktiež nový informačný systém pre správu parkovacích oprávnení. Registrácia nových používateľov zo sídliska Hájik (pásmo C1) a nákup parkovacích kariet začne od 11. 12. 2024. Vzhľadom na kvalitu nového systému je tento termín dostatočný na komfortné vybavenie žiadostí do konca roka.
Registrácia, nákup a správa kariet pohodlne online
Registráciu do parkovacieho systému a nákup parkovacích kariet bude možné vybaviť pohodlne online cez smartfón, tablet či počítač. Náš nový systém je napojený na štátne registre, vďaka čomu na základe rodného čísla väčšinu údajov získa automaticky.
Ako ďalšie výhody je možné spomenúť:
- Poplatok za parkovaciu kartu zaplatíte jednoducho online.
- Potrebné prílohy si ľahko nahráte priamo do systému.
- Priebežné informácie o stave vašej žiadosti dostanete mailom.
- Parkovacie karty si spravujete online vo vlastnom používateľskom profile.
Vybavenie karty online
K registrácii je možné sa dostať cez našu web stránku parkovanie.zilina.sk
1, Po kliknutí na položku „Nákup parkovacej karty“ sa otvorí stránka poskytovateľa informačného systému ParkDots na registráciu a správu parkovacích kariet. Registrácia nového užívateľa je možná cez e-mailovú adresu a heslo.
2, Postup vybavenia parkovacej karty po úspešnej registrácii je veľmi jednoduchý a celý proces trvá bežne do 10 minút. Platí to v prípade, že je schválenie možné zrealizovať v automatickom režime (s overovaním vo verejných registroch).
3, Informačný systém na základe údajov o žiadateľovi umožní výber typu parkovacej karty (rezidentská, abonentská, mestská a návštevnícka), ponúkne výber trvania platnosti karty (12 mesiacov, pol roka a 3 mesiace) a umožní výber začiatku platnosti parkovacej karty
4, Nasleduje vyplnenie informácií o vozidle, ako je evidenčné číslo vozidla (EČV) a vzťah k vozidlu (držiteľ vozidla, služobné vozidlo na súkromné účely, nájomná zmluva a pod.). Po tomto kroku je možné nahrať požadované prílohy a odoslať žiadosť na schválenie.
5, Po vytvorení žiadosti prebieha na pozadí proces automatického schválenia žiadosti, kontrolujú sa údaje používateľa voči registrom, kontroluje sa počet už vydaných kariet za účelom schválenia a stanovenia ceny.
Ak niektoré informácie v žiadosti nemožno overiť automaticky (napr. ak má niekto vozidlo na leasing), musí byť žiadosť postúpená na Klientske centrum mestského úradu a spracovaná neautomatizovaným spôsobom. To však neznamená, že je nutná osobná návšteva. Po doložení a schválení potrebných dokladov bude možné žiadosť úspešne dokončiť.
6, Po schválení žiadosti je možné pristúpiť k platbe prostredníctvom platobnej brány. Po zaplatení je parkovacia karta platná a doručená vrátane všetkých dokladov na e-mail používateľa.
Vybavenie karty osobne v klientskom centre
mestského úradu
V prípadoch, ak občan preferuje návštevu klientskeho centra, alebo pri veľmi špecifických žiadostiach, sú pre neho dostupné priestory na Mestskom úrade v Žiline, kde je možné vybaviť nasledujúce:
- všeobecné informácie o parkovacom systéme
- registrácia v online systéme
- podanie žiadosti o parkovaciu kartu
- pomoc pri riešení problematických žiadostí
- dočasné/trvalé zmeny
- zrušenie parkovacích kariet
- reklamácie
- platba v hotovosti alebo aj kartou
Parkovanie je možné na parkovisku pri mestskom úrade.
Klientske centrum je pre vás otvorené:
Pondelok 7.30 – 15.30 hod.
Utorok 7.30 – 15.30 hod.
Streda 7.30 – 17.00 hod.
Štvrtok 7.30 – 15.30 hod.
Piatok 7.30 – 14.00 hod.
V mesiaci december bude klientske centrum personálne posilnené, aby sme čo najlepšie pomohli s novými registráciami občanom Hájika a prechodom na nový systém.